Artykuł o emigracji, Polakach za granicą i przewozach osób

Dodane: 01-11-2016 04:38
Artykuł o emigracji, Polakach za granicą i przewozach osób przewozy do holandii

Historia konstrukcji autobusu

Poprzednikami autobusów w drogowym transporcie pasażerskim były dyliżanse i omnibusy ciągnięte przez konie. W niektórych krajach (Wielka Brytania i Francja) już w XIX wieku rozpowszechniły się także omnibusy o napędzie parowym, jednak konieczność wożenia dużych masowo i objętościowo zapasów wody oraz paliwa nie sprzyjały rozwojowi konstrukcji tych pojazdów. W Anglii w 1865 rozwój parowych omnibusów zablokowała tzw. ustawa o czerwonej fladze (Red Flag Act), praktycznie zakazująca ich używania.

Wynalezienie silnika spalinowego pod koniec XIX wieku umożliwiło powstanie omnibusów spalinowych ? czyli autobusów (auto ? sam, bus ? końcówka łacińskiego przypadku ze słowa omnibus = dla wszystkich, dosłownie ? wszystkim). Pierwsze konstrukcje (pierwotna nazwa Automobil-Omnibus, następnie Auto-Omnibus) powstały w firmie Benz na początku jej istnienia i w 1895 roku podjęły komunikację w Niemczech. Pierwsze autobusy powstawały przez zabudowę kabiny pasażerskiej na podwoziu samochodu ciężarowego i były napędzane silnikami o zapłonie iskrowym. Trzecia ? po fabrykach Daimlera i Benza ? niemiecka fabryka pojazdów silnikowych, Stoewer w Szczecinie była pierwszą fabryką autobusów4 sensu stricto. Produkcję rozpoczęto tam w latach 1899?1900. Wykonywano wtedy m.in. podwozia na eksport, karosowane w miejscu dostarczenia.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus#Historia_konstrukcji


Pierwszy wyjazd do pracy za granicę

Większość osób udających się po raz pierwszy do innego kraju w celu zarobienia większej ilości pieniędzy niż jest to możliwe w Polsce, decyduje się na wspólny wyjazd z innymi pracownikami. Szczególnie w przypadku dalej położonych krajów europejskich takich, jak na przykład Szwecja ma to spore znaczenie. Warto udać się w podróż z innymi pracownikami, gdyż dzięki temu możemy dowiedzieć się co nieco o panujących tam warunkach, poznać podstawy języka czy też uzyskać informacje o tym, jakie zadania będziemy tam wykonywać. Większość firm zajmujących się zatrudnianiem polskich pracowników za granicą umożliwia im wspólny transport busem, gdyż jest to nie tylko najtańsza forma transportu, ale także opcja, przy której mogą się poznać i udzielić informacji szczególnie początkującym pracownikom.


Dlaczego lepiej wybrać przejazd busem niż autokarem?

Przejazd busem to jedna z wygodniejszych opcji transportu, szczególnie wtedy, gdy potrzebujemy przewieźć kilkanaście osób. Większość busów posiada bowiem do dwudziestu, maksymalnie do trzydziestu miejsc. Jednak takie przewozy są o wiele bardziej opłacalne, gdyż autokar potrzebowałby o wiele więcej paliwa na pokonanie dłuższej trasy. Jeśli osoby, które poszukują transportu chcą zdecydować się na autokar, musiałyby one ponieść o wiele większe koszty. Co prawda, w wielu przypadkach pasażerowie wolą wybrać autokar ze względu na większą ilość przestrzeni, ale w ostatnich latach wprowadzono na rynek naprawdę super wygodne busy. Stąd też w wielu miejscach autokary zostały wyparte z rynku i obecnie przejazdy możliwe są właściwie tylko za pomocą mniejszych busów.