Dbaj o swój samochód

Dodane: 09-10-2016 11:02
Dbaj o swój samochód myjnia samoobsługowa cena zakupu

Spotkania motoryzacyjne

Motoryzacja to bardzo popularne zainteresowanie szczególnie wśród męskiej części społeczeństwa. W każdym kolejnym roku w całej Polsce organizowanych jest coraz więcej wydarzeń, podczas których każdy fan motoryzacji znajdzie coś dla siebie. Gdzie szukać wiadomości o zbliżających się wydarzeniach motoryzacyjnych w naszym regionie? Z pewnością aktywni uczestnicy forum dotyczącego tego hobby nie będą mieli problemów z udzieleniem odpowiedzi na to pytanie. Większość imprez dla fanów motoryzacji jest często nagłaśniana w lokalnych lub ogólnopolskich mediach. Nie może również zabraknąć promocji w Internecie, który często jest najszybszą drogą dotarcia do potencjalnego odbiorcy.


Efekt żyroskopowy

Zaletą silników rotacyjnych było dobre chłodzenie silnika (co umożliwiało zastosowanie wysokiego stopnia sprężania) i lekka konstrukcja, zwykle były też dobrze wyważone. Stąd były chętnie stosowane do napędu lekkich myśliwców np. Nieuport czy Sopwith. Efekt żyroskopowy wywoływany przez silnik utrudniał pilotaż, samolot był asymetryczny w pilotażu (zwroty w lewo i w prawo wykonywał z różną prędkością kątową). Było to zmorą dla młodych pilotów, doświadczeni potrafili to wykorzystać w walce. Silniki te miały jednak wady, jak duże zużycie oleju (w obiegu otwartym ? wyrzucanego z cylindrów na zewnątrz), duże zużycie paliwa a przede wszystkim trudność budowania silników większej mocy i o większej prędkości obrotowej. Silnik w układzie podwójnej gwiazdy miał tendencję do przegrzewania się, a duże wirujące masy utrudniały zamocowanie silnika w samolocie. Silniki rotacyjne miały też ograniczoną prędkość obrotową, co utrudniało ich wysilenie (uzyskanie zwiększonej mocy z danej pojemności skokowej). Aby ograniczyć obroty stworzono silnik birotacyjny, w którym cylindry z karterem obracały się w jednym kierunku a wał korbowy w przeciwnym. Znikły problemy z urywającymi się w locie cylindrami lecz wróciły kłopoty z chłodzeniem - silnik ten nie zyskał popularności.

Dodatkowo w silnikach rotacyjnych dochodziło do szybszego zużycia się części pracujących z uwagi na siły Coriolisa, dlatego po I wojnie światowej zaprzestano prac nad ich rozwojem. Jednakże stosowane były w lotnictwie (np. Bartel BM-4a, czy Hanriot H.14) do połowy lat 30.

Nie należy silnika rotacyjnego utożsamiać z silnikiem z tłokiem obrotowym (silnikiem Wankla).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_rotacyjny


składającego się z dwóch cylindrów

V2 ? oznaczenie silnika widlastego składającego się z dwóch cylindrów.

Silnik tego typu stał się nieodłącznym symbolem marki motocykli Harley-Davidson. Inne firmy (głównie japońskie) spopularyzowały ten typ silnika w motocyklach, które są tańsze i bardziej dopracowane pod względem technologicznym niż konstrukcje amerykańskie.

W Polsce produkowano motocykle z silnikami tego typu: CWS M 55 1929 i Sokół 1000 M111 1936.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/V2_(silnik)