www.ebiostat.pl

Research rynku dla przedsiębiorstw to dość popularna usługa, również dla firm medycznych.
Firmy , an przykład zajmują się takimi badaniami na co dzień.
Dzisiaj o badaniach rynku.

O badaniach marketingowych w Wikipedii

Badania marketingowe ? usystematyzowany proces zbierania obiektywnych informacji i ich przetwarzania podejmowany celem zmniejszenia ryzyka podejmowanych decyzji marketingowych.
Pojęcie badań marketingowych jest szersze niż pojęcie badania rynku, a to ostatnie jest ogólniejsze od pojęcia analiza rynku. Użyteczność badań marketingowych Umożliwiają one zmniejszenie ryzyka podjęcia błędnych decyzji, a także zdobycia informacji uzupełniających o szansach na sukces oraz umożliwiają uzyskanie informacji pozwalających zidentyfikować potrzeby i oczekiwania konsumenta, tak by oferta firmy mogła te potrzeby i życzenia zaspokoić.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Badania_marketingowe

O badaniach rynku w Wikipedii

Badania rynku to zespół czynności polegających na gromadzeniu informacji o zjawiskach i procesach na rynku, ich przyczynach, stanie aktualnym i tendencjach rozwojowych.
Celem badań rynku jest zdobycie informacji o kształtowaniu się mechanizmów rynkowych takich, jak popyt, podaż, ceny, zachowania i preferencje konsumentów, działania konkurencji, funkcjonowanie systemu dystrybucji, sprzedaży itp.
Badania rynku są częścią badań marketingowych.

Prowadzenie badań rynku zarówno polepsza pozycje konkurencyjną przedsiębiorstwa jak i jest zalecane przez normy ISO 9000.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Badania_rynku

Badania jako zmniejszenie ryzyka inwestycji

www.ebiostat.pl Inwestycje w nowe technologie lub produkcja nowych produktów, np.

leków wymaga poniesienia pewnych kosztów, które przecież mogą się nie zwrócić.

Ryzyko niepowodzenia inwestycji można jednak zmniejszyć inwestując w odpowiednie badania marketingowe, których wyniki mogą rzucić nowe światło na daną inwestycję. Co do samych metod badań marketingowych to jest ich na tyle duże, że nie ma sensu wymieniać ich wszystkich.

Badania mogą objąć inwestycję na wielu płaszczyznach biznesu, nie tylko wprowadzania nowych produktów, ale również potrzeb reklamowych oraz badania ich skuteczności..
Dodane: 26-08-2016 10:24

Tagi: badania rynkowe biostat farmacja

Widok do druku:

www.ebiostat.pl